Tuesday, February 1, 2011

cerita malam2 nih. hee :)

ayoooo. takot laa tak tido lagi pagi2 nihh. hee. takpe laa. mak tak marah. HAHA. sbb mak da tdo kan. mmglaa tak marah pon. hee. boringg laa mlam2 nih. nak tdo tak bole. tuh laa sape sruh dok gi teguk air nes tuh. kn da tak bole tido. padan laa ngn muke kau ida. HAHA.  ape ehh nak ckap kat blog nih ? hee. saje laa. nak cite pasal raye cina nih. family aku nih. kat uma aku nih. HAHA. raye cina ? hee. biase laa da bile berjiran dgan smuanye org yg menganuti agama BUDDHA,mmg merayekan laa hari khamis nih. aku join ke takk ? eeeeuuwwww. mestilaa tak weyhh. RAYA AIDILFITRI je aku join tau. hee. cume yg aku tak saba n tggu biasenyee jiran aku nih dgan baek hatinyee bagi aku angpau. hee. sukee giler ***i laa beb. HAHA. mane tak nyee duit kan. mmg laa aku jadi giler. HAHA. mata duitan btol laa kau nih ida. eleh ape aku kesahh. HAHA.pastu time2 nih laa plak aku dapat berite yg insyaALLAH raye taon nih aku dikurniakan ahli keluarga yang baru. terima kasih YA ALLAH di atas kurniaanMU. hee :) .. suke tau. ye laa. cik ida yang sebokk suke kumpul anak buahh. HAHA. sian kak ina tak dapat nak melaram sangat raye nih. hee. takpelaa. ida je ehh tolong melaram kan bagi pihak. HAHA. suke.suke. gembira mak ngan abah aku. mane tak nyee.. tmbah lagii cucu nenek ngn atokk. huhu. bestkan ade family ramai2 nih. hepy2 je.. tu laa namenye rezeki ALLAH yang kite patot hargai tau. bukan senang smua tuh nak dpat. tapi tuh laa manusia zaman sekarang nih kan. tak penahnyee laa puas dengan kebahagiaan orang lain. ape nak ajdi pon aku tak tau laa. smpai biler agaknyee perasaan hasad dengki tuh nak ade. tak cukup dgan harta kekayaan yang ALLAH da bg. nak jugak merosakkan keluarga orang. cerita buruk sane sini. tuhlaa jadi biler perasaan hasad dengki da menguasai diri. biarlah org kate kite nih kurang kaya dgan harta tapi biarlaa kite nih akye dgan budi bahasa. kesopanan tuh yg penting. hidup jgan laa jadi bongkak sgat. harta dunia takk bawakk ke mati takk. urmm.. ntahlaa. tak abis pk laa kalu pk kan gelagat manusia skrgg nih kan. huhu. takpelaa. bia laa org2 cmtuh asalkan kite nih tak jadi mcm tuh, insyaALLAH.da start laa aku nak mule berceramah kan. hee. takde laa. saje je wt suspen2 sikit. HEHE.


nih laa kebahagiaan yang insyaALLAH kekal selama-lamanyee. aminn.

No comments:

Post a Comment